Hanya seringkas kata..

Saat air mata tidak berteman, seseorang hadir untuk membuat hati nya yang kosong menjadi senang.
ketika bibir nya terlalu lama tidak tersenyum dia hadir membawa tawa yang setiap ruang kosong itu menjadi bising. sewaktu kita membenci kita tidak tahu mungkin dia yang akan menjadi teman mu ketika kau perlukan seseorang disisi untuk memberi kehidupan yang baik. setiap kata semangat, pujian, dorongan dan kebaikan yang diberi sering membuatkan aku semangat berusaha untuk terus kuat melalui hari gelap yang menutup hati.
setiap orang gembira disisi nya, setiap orang yang mendekati akan bahagia tapi satu hal yang kita tidak tahu adakah hati nya betul-betul baik untuk kita atau mungkin dia menyimpan sebuah luka yang dalam tanpa kita ketahui. ingatlah, jalan hidup kita masih panjang, kita tidak menyangka apa yang akan terjadi dihari seterusnya.kita tidak akan tahu esok mungkin kita akan bertemu atau mungkin berpisah. aku tahu, mungkin kau hadir sementara untuk buat aku berdiri, tapi ketahui lah ketika kau hadir itu bukan kerena kita yang meminta tetap itu adalah kiriman dari tuhan buat kita. dia yang menagis meminta peneman dan dia yang keriangan memberi senyuman.
mungkin jalan ini tidak seindah realiti, pasti akan ada hal hal yang akan menjadikan persahaban itu luntur, dan akan ada rasa yang membuat kita hancur. aku ingin tanya, kalau lorong yang kita lalui itu gelap dan tiada berpenghujung adakah kita akan sampai di noktah terakhir yang kita inginkan? kalau juga rasa itu dipermainkan apakah harus kita padamkan untuk kita terus di titik yang sama? dan ketika persahabatan itu terjalin tapi kita takut untuk melukai apakah harus kita berenti? dan ketika kita bermula apa harus kita bersalam untuk berpisah? kita jgk takut terluka dan takut ada yang dilukai.. kawan ku, terima kasih.. kalau sj persahabatan kita membuat orang kurang senang, dan kamu mula bersedih, aku akan.. lepaskan dan biarla seiring waktu berlalu menemani aku.

#teman
#hatk

Comments